15 Ekim 2010 Cuma

27. Buluşma oyunu

Bu buluşmada önce atomaltı teması üzerine odaklandık, ama bunu sonraki toplantılara bırakmayı kararlaştırdık.



Oyun tasarımı: "Taksici unutmaz."
Kazanan fikir Ahmet'ten geldi: Bir taksiciyi oynasak, ve sadece müşterinin gitmek istediği yerin bir fotoğrafını görsek? O şehirde işe yeni başlamış bir taksici gibi haritalara bakarak, sokakların birleştiği yerlerdeki sokak isimlerini okuyarak, yolu bulmaya çalışsak? Zamanla şehri öğrensek ve daha hızlı, daha zor görevler yapabilsek?

Taksiciye verilen görevler otomatik olarak önce çok basitten başlayacak. Örneğin verilen görevlerde şehrin haritası üzerinde taksinin yeri ve müşterinin gitmek istediği yeri gösteren işaretçiler, takip etmesi gereken yolları gösteren oklar olabilir.

Görevler zorlaştıkça harita da devreden çıkar, ve sadece bir resimle taksicinin müşterinin gitmek istediği yeri bulması gerekir. Şehri tanıyan taksiciler resimdeki ipuçlarından yola çıkarak çok geçmeden hedefi bulabilir: arkaplandaki ortam gece kulüplerinin olduğu bölge mi, yoksa işyerlerinin olduğu semt mi? Binaların mimarisi antik mi (eski şehir merkezi) yoksa modern mi? Evlerin bulunduğu bölge mi? ...

Taksicinin işini zorlaştıran bazı diğer etkenler var:
- Taksinin yakıtını belli bir seviyenin üzerinde tutmak zorunda. Eğer yoldayken yakıt biterse, müşteriyi kaybeder ve bulunduğu yere yakıt getirtmek için yüksek bir ücret öder.
- Taksiye sarhoşlar, çılgın yaşlı teyzeler gibi zorlu müşteriler binebilir. Bu durumlarda, örneğin sarhoş bindiğinde gösterilen resim bulanık, ya da söylenen sokak ismi yanlış olabilir.
- Trafik kurallarına uymazsa (ters yönler, kırmızı ışıklar,...) trafik cezası yiyebilir. Yakıt ücretleri gibi bu cezalar da taksicinin kazandığı paradan düşülür.
- Şehir yavaş yavaş gelişip, değişebilir.

Oyun daha da genişletilip yalnızca taksiciden, polis, itfaiyeci gibi yine şehri bilmeye ihtiyacı olan mesleklere transfere, bu alanlarda kariyer oluşturmaya gidebilir.

Yazarın notu: Bu oyun benim bir yıldan fazla üzerinde çalıştığım Project Myworld platformuna çok uygun (reklamlar...):


oyunda benim yaptığım gözle görülebilir tek şey sanırım 0:35-0:45 arasında görünen pencere ve kapı düzenleme.)

Myworld'de gerçek coğrafi haritalar üzerinde insanların kendi binalarını, şehirlerini yaratabilecekleri bir platform hayal ediliyordu. Ve bu kısmen elle inşa edilmiş şehirler üzerinde oynanan birbiriyle etkileşimli çeşitli oyunlar... Bir tarafta bir shooter oynanırken diğer tarafta balık tutma oyunu oynayan insanlar, vesaire. Taksici oyunu özellikle şehrin dinamiklerine doğrudan bağlı olduğu için bence konsepte çok uygun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder