30 Kasım 2009 Pazartesi

İkinci buluşmamız



İkinci buluşmamızda tam 17 kişi saydım. Başlangıçta konuya girmek ilkinden biraz daha zor oldu sanki. 19:30'da Burak "ne oyun yapıyoruz bugün?" diye girmiş konuya, notlarımda yazdığına göre. Sonra Emre, üzerinde çalıştıkları "Civilization of Ottoman" isimli oyundan bahsetti.

Burak, Elektronik deney seti tipi bir oyun olabilir mi diye girdi konuya, Deniz Tom&Jerry tipi iki karakterin birbirine tuzak kuracağı bir tema önerdi.

Burkay hoca, oyuncunun hem ortamsal koşulları hem de oyundaki karakteri aynı anda yönlendirdiği bir oyun konseptinden bahsetti.

Sonunda "Karınca oyunu"nda karar kıldık. Vakit yetmedi, konu dağıldı falan derken oturaklı bir tasarım çıkaramadık bu hafta, ama ana hatlarıyla şöyle birşey düşündük:

Bir grup karınca, amaçlarını gerçekleştirmek için oyuncu tarafından yönlendirilirler. Bu amaç bir yerden diğerine düz mesafe seyahat olabileceği gibi, bir yiyeceği yuvaya taşımak ya da karmaşık bulmacalar çözmek de olabilir. Oyunun oynanışıyla ilgili anahtar nokta şudur ki, oyuncu karıncaları bir RTS oyunundaki gibi tek tek, nereye gidecekleri ve ne yapacaklarını söyleyerek kontrol etmez. Karıncalar sadece doğalarının sesini dinlerler. Oyuncu ancak ortamsal koşulları değiştirerek karıncaları yönlendirebilir. Örneğin karıncaları bir yerden diğerine taşımaktansa, haritada onların toplanmasını istediği bölgelere çekici objeler (şeker gibi) yerleştirerek onları çekebilir.

Karıncaların hareketlerini kontrol etmek için öneriler:
- Şeker (karıncaları çekmesi için)
- Tarçın (karıncaları kaçırmak için)
- Pudra (yoldaki kokuyu temizlemek ve geri gelmelerini engellemek için)

Oyuncu elinde kısıtlı miktarda bulunan bu nesneleri harita üzerine yerleştirip taşıyarak karıncaların hareketini kontrol eder.

Örnek bir "level" olarak, bir mutfağı düşündük. Fotoğraflar arasında da ayarsız mutfak çizimimi görebilirsiniz. Bu mutfakta karıncaların görevi, bulundukları iç kısımdan pencereye ulaşıp mutfağı terk etmek. Fakat yollarında bir ocak var, ocak açık ve üzerinde bir tencere var. Ama oyuncu, ocağın hemen yakınındaki açma/kapama düğmesini, ve o düğmeye yakın duran kaşığı görüyor. Çözüm, kaşığın altına bir destek koyarak karıncaları kaşığın içine yığmak, kaşığın dengesinin bozulmasıyla diğer tarafa doğru devrilmesi, ve bu hareketin sonucunda da ucu açma/kapama düğmesine değerek ocağı kapatması. Böylece karıncalar pencereye doğru yanmadan ilerleyebilirler.

Bu tip fiziksel temellere dayalı puzzle oyunlarına arkadaşlar bir çok örnek verdiler, fakat aklımda kalan sadece Armadillo Run oldu.

Tabii değinmeden geçmemek gereken diğer öneri de, Emine'nin moda temelli 'bubble shooter' tarzı oyun önerisi. Bubble shooter oyununda platformun altından fırlatılan toplar, aynı renklerin yanyana gelmesiyle kaybolur ve puan kazandırırlar. Eminenin önerisinde top yerine küpe, kolye, ayakkabı, kemer gibi aksesuarlar fırlatılacak top yerine ve bunlar 'Dijsktra's Complex Fashion Algorithm' kullanılarak uyumlu bulunursa aynı renk topların kaybolması gibi kaybolarak puan kazandıracaklar. Ben bu fikri çok beğenmiştim ama pek ilgi görmedi. :]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder