19 Kasım 2009 Perşembe

İlk buluşmamız - 18 Kasım 2009

Buluşma süper geçti. Hiçkimse gelmez diye korkmuştum ama tam 10 kişiydik ve çok eğlendik!



Buluşmanın özeti
19:00'da Starbucks'ta buluştuk, üst kata çıktığımız için bazılarımızın grubu bulması için telefon etmesi gerekti ama sonunda toplandık.

19:30 herkes koltuğunu seçmiş, kahvesini almış, kekini / böreğini yarılamıştı. Konuya girmeye hazırız. Burkay hoca Roguelike oyunlardan ve neden bu oyunları çok sevdiğinden bahsederek muhabbeti başlatmış oldu.

19:45 tasarlayacağımız oyun için bir Genre belirlemek için alternatifleri düşündük, Sami platform oyunlarından bahsetti ve bir platform oyunuyla başlamanın iyi olacağını düşündüğünü söyledi. Devrim facebook üzerinde sabah akşam Farmville oynadığından, bu alışkanlığını bırakamadığından yakındı. Buradan konu Casual oyunlara ve facebook üzerinde ne kadar popüler olduklarına geldi. Bir süre neden bu oyunların cezbedici olduğunu konuştuk. Konu Tower defense oyunlarına geldi. Warcraft'ın içindeki tower defense oyunundan ve Kongragate'ın Desktop Tower Defense oyunundan bahsettik. Renkli kalemleri kullanarak bunları kağıt üzerinde çizmekten de geri kalmadık.

20:00 "kınaytonlayn"'dan, "Eve Online"dan ve online oyunların bu türlerinden, kullanıcı hesaplarının kalıcılığının etkilerinden ve gerçek hayatla bağlantılarından bahsettik.

20:30 İkinci kahvelerimizi aldık ve oyuna koyulduk. Saat 9'a doğru oyun taslağımızı tamamlamıştık. Oyunda konuştuğumuz şeylerle ilgili notlarım kronolojik değil, o yüzden tartışmayı anlatmak yerine, notlarıma dayanarak oyunun kendisini anlatacağım.



Oyunumuz
İlk buluşma için çok yenilikçi bir fikir bulmakla uğraşmadan, "Tower Defense" ile klasik bir Atari oyunu olan Tank 90 (Battle City) bir oyun yapmayı düşündük.


(0)

Oyunumuz tepeden kameralı bir yeryüzü haritası üzerinde gerçekleşir. İki tankı kontrol eden iki kişi, bu oyunu birbirlerine karşı oynarlar. Dikdörtgen haritanın iki yanında sahip oldukları üsslerinde oyuna başlayan iki tankın da amacı, haritanın ortasındaki bayrağı alıp kendi üssüne getirmektir.

Bu uğraş sırasında tanksahiplerini etkileyecek olan unsurlardan biri, karşı tarafın haritaya esas oyun başlamadan önce yerleştirdiği, top atışı yapan kulelerdir. Bir diğer unsur da dağların yüksekliği ve ormanların içinden geçilememesi gibi ortamsal engellerdir.

(1)

Oyunun ilk adımında iki taraf da harita üzerine, belirli sayıda kulelerini yerleştirir. Kuleler karşı tarafın üssüne çok yakın yerleştirilemeyeceği gibi, birbirlerine de çok yakın yerleştirilemezler ve iki taraf da haritaya eşit sayıda kule yerleştirebilir. Herkes kendi kulelerini nereye yerleştirdiğini bilecektir, ama karşı tarafın yerleştirdiği kulelerin nerede olduğu belli değildir - ta ki tank gidip o bölgeyi keşfedene kadar. Oyun ancak, iki taraf da kulelerini yerleştirdikten sonra başlar ve tanksahipleri tanklarının kontrolünü ele alırlar.

Bu kulelerin amacı, karşı taraf bayrağı alıp üssüne geri götürürken ona engel olmaya yardımcı olmalarıdır. Hiçbir zaman tüm geçit yollarını kapatmaya yetecek kadar kule yerleştirilemez, ama (1) bir tanksahibi diğer tanksahibinin yoluna çıkmak için bu kuleler sayesinde vakit kazanabilir (2) karşı taraf kulelere yaklaşırken dikkatli olmazsa canı azalabilir ve bu da canının tükenmesiyle bayrağı düşürmesine sebep olabilir.

(2) Harita
Oyuncuların kulelerini konumlandırdığı ilk adımda tüm harita görünebilirdir, ama bu adım tamamlanıp tankların kontrolü ele alındıktan sonra, harita tamamen kapalıdır ve sadece menzil içindeki alanlar görülebilir. Ekranın köşesinde bulunan mini haritada, o oturum içinde gezilen alanların coğrafi yapısı görülebilir, ama diğer tanksahibinin kuleleri ve tankı görülemez.
Buna rağmen, bayrağın konumu her zaman iki tanksahibi tarafından da görülebilir.

(3)
- Bayrağı alıp kendi üssüne getirebilen tank oyunu kazanır.
- Bayrak taşırken ya da taşımazken gerek karşı tanktan gerekse kulelerden aldığı isabetli atışlar yüzünden canı tükenen tank, bayrağı olduğu yerde düşürür ve kendi üssünde tekrar doğar.
- Eğer 10 dakika sonunda iki tanktan hiçbiri bayrağı üssüne getirmeyi başaramamışsa, bayrak hangisinin üssüne daha yakınsa o tanksahibi oyunu kazanır.
- Haritanın boyu, bir tankın hiçbir engel gözönüne almaksızın bir uçtan bir uca 1dk içinde gidebileceği büyüklüktedir.
- Bir tank bir bayrağı sadece belli bir süre kesintisiz taşıyabilir. 1dk sonunda eğer kendi üssüne ulaşamadıysa, bayrağı olduğu yerde düşürür ve kendi üssüne ışınlanır. Bu durumda tekrar bayrağın bulunduğu yere gidip bayrağı alması gerekir - tabii eğer bu arada karşı tank bayrağı ele geçirmediyse.


(Diğer fikirler)
- Tanksahipleri, oyuna başlamadan önce tankları için birkaç temel nitelikten birini seçebilirler: örneğin: "suda gidebilme", "dağları hızlı tırmanabilme" gibi.

5 yorum:

  1. Guzel bir baslangic olmus bence, eglencelerinizin devamini diliyorum :)

    Fotograflara baktim da, Erkin de katilmis. Yillarca oyun senaryosu yaz dedim adama, onun icin ayrica iyi bir baslangic olmus. Hadi Erkin, yuru aslanim :)

    YanıtlaSil
  2. :S Bu buluşmadan haberim yoktu. Bir dahaki sefere orada olacağım!

    YanıtlaSil
  3. Bekleriz Alper :) Oyuna merakli baska arkadaslarin varsa onlari da davet et lutfen.

    YanıtlaSil
  4. Mmmm.. Ben hiç farmville oynamadım ki :) Bu yazından bunu çıkartmam, ne kadar ilgili olduğumu gösteriyor sanırım :)
    Gelecek buluşmayı dört gözle bekliyoruz. Oturma Kulübü olarak, "oturarak en yaptığımız en eğlenceli aktiviteler" arasına alıyoruz kendisini :)

    YanıtlaSil
  5. Battle City! Efsane oyundu. Bu yazıyı okuduktan sonra yarım saat kadar oynadım. xD Oynamak isteyenler "nintendo8.com"da bulabilirler.

    YanıtlaSil