15 Ağustos 2010 Pazar

17 Mart 2010 - Pangea

Bu hafta, sosyal, siyasi ve ekonomik temelli bir simülasyon oyunu üzerine tartıştık.

Oyunun başında, ülkelere ve bölgelere ayrılmış bir dünya görüyoruz. Google earth'ün başlangıcındaki gibi, küreyi çevirmek, ülkelere yaklaşmak ve yakından bakmak mümkün.

Ülkelere yakından baktığınızda, o ülkede hangi ideolojik akımların hakim durumda olduğunu, refah düzeylerini, din tercihlerini ve ne kadar dindar olduklarını, bu gibi o ülkeye ait (hatta coğrafi bölgelerine göre şekillenmiş) durumlarını izliyoruz.

Dünya (Pangea) her ülkenin durumu belli olarak başlıyor, bizden istenense, verilen hedeflere ulaşmak. Bu hedefler, "100 yıl içinde Kuzey avrupa kahve üretiminde birinci olsun" gibi absurd, ya da "20 yıl içinde Ortadoğuda sosyalizm yönetim şekli olarak benimsensin" gibi politik görevler olabilir.

Bu görevlere ulaşmak için elimizdeki araçlara örnek vermek için:
- Doğal afetler: Deprem, Sel
- Doğal nimetler: Yağmur, Güneş
- Kahramanlar: Atatürk, Marx, Lincoln, Yaser Arafat,...
- Dini ikonlar...

Elimizdeki araçlar sınırlı, ve ancak doğru bağlamda kullanıldıklarında faydalı oluyorlar. Örneğin ezilen bir işçi sınıfının mevcut olmadığı bir ülkede, Marx pek de etki yaratmıyor. Örneğin savaşı kaybetmiş ve orduları dağıtılmış bir ülkeye gönderdiğinizde, Atatürk hem halk direnişi örgütlüyor hem de sonunda inkılaplarla ülkeyi ilerletiyor...

Oyun zamana bağlı bir simülasyon üzerine kurulduğu için, bir vidyoyu ileri-geri oynatır gibi, zamanda ileri ya da geri gidip, yaptıklarımızı geri alabiliyor, ya da eylemlerimizin belli bir süre sonraki sonuçlarını izleyebiliyoruz.

Verilen sürenin sonunda istenilen hedeflere ne kadar ulaştığıldığını ifade eden bir puan hesaplanıyor, ve bu oyuncunun o oyundaki puanı oluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder