16 Aralık 2009 Çarşamba

Beşinci buluşmada neler oldu?




Fikri belirleyip oyunun tasarımına geçmemiz yarım saatten fazla sürmedi. Muhabbet kısmını oyun tasarımından sonra yapıyoruz bugün. (Evet yapıyoruz, çünkü hala Second Cup'tayız, Ertan'ın bilgisayarından yazıyorum.)

Burkay hocanın fikri, satranç uyarlaması. Küçük bi oylamadan sonra bunu yapmaya karar verdik.

Oyun tasarımı
Tepeden baktığımız bir satranç tahtası gibi görünen oyunda, 8x8 satranç tahtasının her karesinin bir özelliği var. Çoğunluğu toprak olan bu karelerden bazıları su ya da balçık olabilir. Taşların suyun üzerinde hareket etmeleri toprağa göre daha zor. Üzerinde hareket etmesi en zor olan da balçık, yani çamur.

Taşların hareket kuralları normal satrançtaki gibi olsa da, "turn based" bir yapıda şekilleniyor. Yani bir oyuncunun tek bir taşla tek bir hamle yapması yerine, sırası geldiğinde sahip olduğu belli sayıda puanı (10) kullanarak farklı hamlelerden bir derleme yapıyor. Örneğin piyonun bir hamle hareket etmesi 1 puana mal olurken, önünde çaprazındaki elemana saldırması 2 puana mal oluyor. Atın, filin, kalenin, vezirin ve şahın tüm hareketleri satrançtaki gibi oluyor ama satrançtaki gibi saldırdığı karedeki taşı ele geçirmektense, "attack points"ini kullanarak saldırdığı taşın canını düşürüyor. Eğer saldırdığı taşın canı 0'ın altına inerse, o zaman satrançtaki gibi o taşı ele geçirebiliyor.

Her taşın saldırı(attack cost), savunma(defence armor) ve hareket(movement cost) maliyetleri baştan belli ve sabit, dolayısıyla hareketler bu değerler kullanarak derlenebiliyor.

Aynı zamanda her taşın canı (hit point) baştan belli ve taşa göre değişiyor. Örneğin kalenin şahın hit point'i 1 iken, piyonun 5. Bu da şahı korunmaya muhtaç kılıyor. Taşların canları ekranda fare ile ekranda üzerine gelince görülebiliyor.

Oyunda bir de mevsim konsepti var. Her 5 turn'de bir mevsim değişiyor. Normalde su olan kareler kışın buza dönüşüyor ve buzken herhangi bir taşın üzerlerinde hareket etmesi bedavaya geliyor (movement cost=0). Bu kareler yaz geldiğinde yine suya dönüşüyor.

Bazı su karelerinin içinde piranha balıkları var ve fil ya da at bu karelerden geçerken hit point'leri düşüyor. Benzer olarak balçık hücreleri de yazın toprağa dönüşüyor ve balçık olmasının getirdiği dezavantajlar kalkıyor.

Taşlar satrançtaki gibi (piyon en fazla 1 ya da 2 adım, kale sınırsız adım) ilerleyebiliyor ama bu hareketler her zaman action point ve movement cost bağlantısı ile sınırlı.

Bir de, bahar geldiğinde "komünist enternasyonal" çalıyor arkaplan müziği olarak.

3 yorum:

  1. Abi çok güzel özetlemişsin oyunu. (Sanki yazarken yanında değilmişim gibi bi hava yaratayım) Artık bunu kodlarsınız oynamak isteyenler var.

    YanıtlaSil
  2. Herkes kodlayin diyip duruyo, aslinda bi oyunu secip bi cumartesi pazar o oyunu yazabiliriz kadroyu olusturup, oyle bi 'game jam' yapabiliriz. Neden olmasin. Ama talep edenlerin de gelip destek vermesi gerekir calisanlara :)

    YanıtlaSil
  3. "çay getir-götür" den programlama kısmına kadar olan tüm aşamalarda destek vermeye hazırım:D

    YanıtlaSil