10 Aralık 2009 Perşembe

Dördüncü buluşmada neler oldu?


Bu buluşma en kalabalık olandı, bir noktada sayımız 26'ya bile ulaştı. Bu kadar kalabalık olunca idare ve fikirlerin toparlanması cidden zorlaşıyor :)

Onur bey'in sıradan herkesin fikrinin alınması ve sonradan onaylanması fikri hepimizin hoşuna gitti, gündeme gelen bazı fikirler şunlardı:

  • Butik işletmece

  • Zuma tarzı mücevher oyunu

  • Kung-fu futbol (filminin yıldönümünde piyasaya sürülecek)

  • Üç kanka böcük (aka Postapokaliptik kurtçuk)

  • Futbolcu kariyeri oyunu


Komplike(!) bi oylama sonucunda "üç kanka böcük"ü yapmaya karar verdik. Oyun seçimi ve oylama çok uzun sürdüğünden oyunun kendisini tasarlamak için çok vaktimiz ve enerjimiz kalmamıştı, o yüzden oyunun tasarımı biraz zayıf oldu (diğer ürünlerimize nazaran), ama bu toplantıda diğer toplantıları besleyecek çok malzeme çıktı.

Üç Kanka Böcek - Oyun tasarımı
Üç kanka böcek "Tırtıl", "Çekirge" ve "Sinek", "kıyamet sonrası" ya da daha sonra anlaştığımız şekilde "felaket sonrası" bir ortamda hem yaşam savaşı vermekte, hem de kendilerini felaketin bulunduğu bölgeden kurtarmaya çalışmaktadırlar. Bunu yaparken çevreden gelen tehlikelerden (patlamalar, yangınlar, seller) kurtulmak için etraftaki eşya ve araçları kullanırlar.

Tasarladığımız bir level'da kahramanlarımız yanmakta olan bir binadan kaçarlar. Açık olan pencereden dışarı çıkabildiklerinde bölüm tamamlanmış olur.

Diğer bir level'da da üç kanka böcek, kontrolden çıkmış bir nükleer santral çekirdeğini etkisiz hale getirmeye çalışmaktadırlar. Bazı level'lar sadece böcükleri bir yerden diğerine götürmekten ibaret olabileceği gibi, bazı level'larsa daha karmaşık hedefleri (çevreye zarar veren nükleer santral çekirdeğini devre dışı bırakmak için gerekenleri biraraya getirmek) elde etmeleri gerekebilir.

Oyun sırasında böcüklerin tüm faaliyetleri şöyle özetlenebilir:

  • Bir yerden biryere gitmek

  • Bir eşyayı taşımak

  • Birden fazla eşyayı füzyona sokmak (o eşyaların biraraya getirerek başka bir eşya elde etmek)

  • Özel nesneleri (uzun yapraklı ağaç tohumu ve toprak) biraraya getirerek etkinleştirmek


Kahramaların her birinin kendine has özellikleri vardır, dolayısıyla haritada stratejik olarak konumlandırılmaları oyun akışını çok değiştirebilir. Tırtıl eşyaları sürükleyerek taşıyabilirken Sinek uçarak hemen biryerden diğerine gidebilir ama taşıma yapamaz.

Kahramanlar etrafta buldukları sıradan eşyaları korunma veya ağırlık amaçlı kullanabilecekleri gibi, oyunun sunduğu özel araçları da kullanabilirler. Örneğin tohumlarını bulduktan sonra herhangi bir yerde toprağa ekebilecekleri özel bir ağaç türü, upuzun yapraklarını etrafa uzatarak tırtılın biryerden diğerine gitmesini çok hızlı bir şekilde sağlayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder