6 Ocak 2010 Çarşamba

Sekizinci buluşmada neler oldu?

Sekizinci buluşmada yine tutarlı sayımızı koruduk, 15 kişi civarındaydık. Burkay hoca, Selen, Volkan, Yiğit ve Sami bu buluşmada da özlenen üyeler arasındaydı.
Gündeme gelen fikirlerden bazıları şunlardı:

  • Fincan oyunu (Utku)

  • Köprüden geçene kadar! (Dragon Age'den alınma, Aycan)

  • Mekanik ve 'televizyon tamir etmece' (Aycan)

  • Öğrenci evi idare etme (Ertan)

  • Sigortacı oyunu (Aycan)

  • Oyun stüdyosu işletme (Görkem)

  • Korsan oyunu (Begüm)

  • Ülke ekonomisi yönetme (Aycan)

  • Deli hastanesi (one flew over cuckoo's nest, Utku)


Kıran kırana geçen oylamalar sonunda, Begüm'ün korsan yaşamını konu alan fikrinde karar kıldık.

Oyun tasarımı
Oyun sürekli denizde geçiyor ve iki aşamadan oluşuyor. Birinci aşamada gemiyi idare ediyor ve hedef belirlediğimiz diğer bir gemiye yaklaşıyoruz. Bu aşamada aynı zamanda korsan tayfasının toplanması ve görevlendirmesi de mevcut. Sonraki aşama yani dövüş aşaması, oyuncunun gemisinin başka bir gemiye bordalamasıyla (yanaşmasıyla) başlıyor. Dövüş sırasında kazanan taraf diğerinin gemisini ve ganimetlerini ele geçirebileceği gibi, kaptanını para karşılığı serbest bırakmak üzere esir de alabiliyor. Oyunun esası sürekli daha büyük gemiler ve daha iyi tayfaya sahip olmak ve bölgedeki tüm diğer korsanları haklamak.


Oyuna küçük bir limanda, kısıtlı imkanlara sahip küçük bir tekneyle başlıyoruz. İlk başta harita ve gözetleme gibi imkanlarımız olmadığı için yalnızca yakında görebildiğimiz küçük çaplı taşımacı veya balıkçı teknelerine haydutluk yapıyoruz. Bir tekneye saldırmak, önce gemiye yanaşmakla başlıyor. Yanaşıp kenetlendiğimiz tekneye, tayfamıza "saldır" emri vererek saldırıyoruz. İlk etapta karşılaşacağımız balıkçı teknelerinde çok direniş olmayacağından kolayca elde edebiliyoruz, ama daha sonra karşılaşacağımız diğer korsan gemilerinde ya da savaş gemilerinde, eğer savaşı kaybedeceğimizi anlarsak tayfamıza "geri çekil" emri de verebiliyoruz.

Bir tekneye kenetlenip saldır emri verdikten sonra, tayfalarımız kendi hareketlerini kendileri kontrol ediyorlar ve biz de onları izleyebildiğimiz gibi kendimiz de kaptan olarak kavgaya girebiliyoruz (Mount&Blade'deki gibi). Eğer hedef geminin tüm personelini öldürürsek, geminin kaptanının bize karşı savaşmaya devam etmek ya da esareti kabul etmek olarak iki seçeneği oluyor. Eğer esareti kabul ederse, esir kaptanı Tortuga adasında altın karşılığı değişebiliyoruz. Bir korsan kaptanı olarak, bizim de kafamıza koyulan bir ödül bulunuyor ve bu ödül şimdiye kadar esir aldığımız kaptanların değerlerinin toplamına eşit oluyor. Bu da demek oluyor ki oyun ilerledikçe diğer korsanlar peşimize daha sık düşebilirler.


Oyunun başında sahip olduğumuz küçük tekneyle tayfamızı savaşa götürebilir veya korsanların buluştuğu adalardan birine gidip tayfamızı daha iyileriyle değiştirebiliriz. Bir noktada bir üst sınıf bir tekneyle (Oyunda üç tip tekne bulunuyor: Küçük, Orta, Büyük) savaşı kazandığımızda, o tekneyi ele geçirip yola o tekneyle devam etme seçeneğimiz oluyor.

Küçük tekne dışındakilerde, yani Orta ve Büyük teknelerde gemiyi idare edebilmek için gözcü ve harita yeteneği olan en az iki ayrı tayfamız bulunması gerekiyor. Tayfamızdaki her kişinin (1) Atak (2) Defans (3) Gözcülük (4) Haritacılık gibi dört özelliği bulunuyor, ve hangi özelliklerinin iyi olduğu 1 ile 10 arasında bir puanla belirtiliyor. Yetenekleri yüksek olan korsanlarla anlaşmak için onlara daha yüksek kar payı ya da maaş önermeniz gerekiyor.

Eğer orta veya büyük tip geminiz varsa, haritanıza bakıp coğrafyayı keşfedebiliyor, ve gözcünüz yardımıyla belli bir menzil içindeki büyük gemileri görebiliyorsunuz. Gözcü olarak atadığınız korsanın gözcü niteliği ne kadar yüksekse, gözlem menziliniz de o kadar geniş oluyor. Aynı şekilde haritacı olarak atadığınız korsanın harita bilgisi ne kadar iyiyse, o oranda derin sularda seyredebiliyorsunuz (o kadar uzağa açılabiliyorsunuz). Aynı şekilde bu gemilerin top atma yetenekleri var ve bu yöntemle kendilerinden daha hızlı gemilere zarar verip onları yavaşlatabiliyor, bu şekilde onlara bordalayabiliyorlar.


Her geminin "seyir hızı", "kapasite(tayfa, yemek)" ve "saldırı gücü" özellikleri bulunuyor. Gemimizi değiştirmek için, diğer geminin tayfa kapasitesinin tayfamızı (ve esirlerimizi) taşıyabilecek kapasitede olması gerekiyor. Her geminin bir top kapasitesi oluyor ama bu toplardan hepsi aktif olmayabiliyor. Örneğin bir gemi 6 top taşıyabilirse, bunlardan sadece 4ü faal olabiliyor. Eğer faal olmayan toplar varsa bunlar Tortuga adası'nda altın karşılığında yenileriyle değiştirilebiliyor. Toplar savaş sırasında eskime yoluyla arızalanabildiği gibi, bir saldırıya maruz kaldığımızda hasar görerek de devre dışı kalabiliyor.

Savaşarak ele geçirdiğimiz gemilerdeki faal toplara onları kendi gemimize monte etmek şartıyla el koyabiliyoruz. Aynı şekilde o gemideki altına ve yemeğe de el koyabiliyoruz. Seyir sırasında tayfamızı ve esirlerimizi besleyebilecek yiyeceğimizin de depomuzda bulunması gerekiyor (esirlere yarım öğün). Yiyeceği altın karşılığında Tortuga adasındandan satın alabileceğimiz gibi, savaşarak ele geçirdiğimiz gemilerden de sağlayabiliyoruz. Eğer yiyeceğimiz seyir sırasında tükenirse, tayfamızın yakın dövüş gücü azalıyor.

Çok benzer bir oyun: Tortuga Two Towers

Bu toplantıda sözü geçen diğer oyunlar:

  • Scrabble Nuts

  • Tim

  • Fallout 1

  • System Shock 2

  • Bioshock

  • Civilization of Ottoman Empire

  • Monkey Island

  • GEN (film)

  • The Movies



Not: Ertan'in siddetli elestirileri sonucunda bu yaziyi gec kalmadan tamamlamaya calistim, oyle otekiler gibi birkac hafta beklemeden :)

10 yorum:

  1. Görkem eline sağlık mükemmel bir yazı olmuş. Okurken bile dedim keşke böyle bir oyun olsa da uykusuz kala kala gecelerimi top sesleri ve Korsan çığlıklarıyla doldursam...

    Oyuna eklenebileceğini düşündüğüm bir fikrim daha var, Malum korsanların bayrakları olur ve bu bayrak genelde bir gemiye saldıracakları anda göndere çekilir, işte bu bayrağı (Flamayı) oyuncumuz kendi modelleyebilsin derim. Bu oyuna şöyle bir güzellik katar, oyunu oynayan hiçbir oyuncunun Bayrağı aynı olmaz, tıpkı açık denizlerdeki her korsanın bayrağının o korsanı temsil etmesi gibi. Ne dersiniz ?

    YanıtlaSil
  2. 9. Buluşma da PlayBox da olsun özgürce bağırıp tartışabiliyoruz kimse kızmıyo :) Daha önceki hiçbir mekanda bu kadar özgür olduğumuzu hatırlamıyorum. Sahibesi çok anlayışlı bi ablamız, garsonu şımarık ama sevimli :)

    YanıtlaSil
  3. Bence super fikir. Ozellestirme secenekleri her zaman kullanicilari oyunlara baglayan seyler. Aslinda bu oyunun MMO'su da super olur, bir baska Eve Online :D

    YanıtlaSil
  4. Aslına bakarsan MMO şeklinde yapılmış ama ciddi anlamda BERBAT bir Korsan oyunu buldum ama indirmeye bile tenezzül etmedim, oyunun mantığı çok güzel olmasına rağmen adamlar oyunu çok kötü modellemişter, gemi değilde sanki ferrari kullanıyosun zart diye manevra yapabiliyor koca yelkenli :) Gemi içindeki savaş ekranında da baya bi eksikleri vardı oyunun incelemek istersen link yollayabilirim.

    YanıtlaSil
  5. Bizim de bir zamanlar korsan oyunu hayalimiz vardı. Haddimizi aşan bir tasarım, küçücük bir demo ve bir gemi modeli yapabildik sadece:

    http://barbarosoyun.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Oyun mutfağından gayet güzel fikirler, projeler çıkıyor ama bunların gerçekleştirilmesine dair hiç bir çalışma başladı mı? Bence içlerinden en azından bir kaçının yaratılmasına başlanmalı.

    YanıtlaSil
  7. keçi hastanesine başlıyoruz haftaya-da ben giderek profesyonel bi katılımcı mı oluyorum ne baksana hiç bir fotografa çıkmamayı başardım bu hafta :D

    YanıtlaSil
  8. Ben de 2-3 birşey söylemek istiyorum.
    - Kaptanımızın üstünü başına değiştirmek olabilir. Daha iyi üst baş >> daha fazla saygınlık >> daha iyi kalite tayfa zinciri mesela...
    - Ada satın alma yada ele geçirme olabilir. Bir depomuz olmalı haliyle...
    - Çalışmayan tayfaları idam etmek, denize atmak falan olabilir. Diğer tayfaların alacağı ücret yükselir. Moralleri artar. Saygınlığımız artar. Korku salarız millete...
    - Tayfaların atak yetenekleri yakın dövüş ve ateşli silahlar olarak ikiye ayrılabilir.
    - Kaptan Barbarossa namı diğer Hızır Reis (Mutlaka konuşulmuştur ama ben bir de buraya yazayım: İtalyanlar Korsan Hızır'ın sakalı kırmızı olduğu için ona Kırmızı Barbar yani Barbarossa demeyi uygun görmüşler. Günümüz Hollywood filmlerindeki Barbarossa'ların hepsi Hızır Reis'ten gelmektedir. Daha sonradan Osmanlı Devleti'ne yaptığı hizmetlerden dolayı Kanuni Sultan Sülayman ona Hayreddin (Dinin Hayırlısı) ismini koymuş ve adı Barbaros Hayreddin Paşa olarak kalmıştır.)
    oyunda kaptanımızın akrabası, amcası, dedesi, babası, eniştesinin eniştesi olabilir. xD İlk sandalı bize o hediye edebilir. Oyunun ilk bölümünde tutorial niyetine kaptanımızın gençliğine gider, Hızır Reis'in ona nasıl sandal kullanacağını gösterdiğine oynayarak şahit olabiliriz. İlerde de yanına gider, elini öperiz. xD
    - Haritamız üstad Piri Reis'in haritası olabilir. Çok da güzel olur. (Piri Reis Tortuga adasını çizmiş midir bilemiyorum tabii. Olmadı ekleriz xD)
    - Devletler arası savaş çıkabilir. Devletlerle her türlü konuda anlaşılabilmeli. (Savaş, nakliyat, silah temini, istihbarat)
    - Tayfalar isyan eder mesela. Tayfaların arasından isyankar olan ile yakın dövüş yapmalıyız. Onu öldürünce isyan bitmeli, moraller düşmeli. Arada keyfi olarak 2-3 kişiyi idam edersek hiç isyan çıkmayabilir.(Yada bu oyun yasaklanabilir. xD)
    Daha bir ton söylenecek var tabii......

    YanıtlaSil
  9. @Mustafa Tufan "İtalyanlar Korsan Hızır'ın sakalı kırmızı olduğu için ona Kırmızı Barbar yani Barbarossa demeyi uygun görmüşler." demişsin ancak Barbarossa Kırmızı Barbar değil Kırmızı Sakal demektir İtalyanca. Kırmızı Barbar ise barbaro rosso dur. İtalya'dan sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Bakınız: Bizim tarih hocasının İtalyanca bilgisinin eksik olması...

    YanıtlaSil