3 Ocak 2010 Pazar

Yedinci buluşmada neler oldu?

Yedinci buluşmayı Kordon'da, Playbox'ta yaptık. Katılım yine 15 kişi civarındaydı.

Toplantının ilk başlarında dar-uzun masa planı yüzünden biraz iletişim kopukluğu oldu. Bir o kadar vakti de, "hadi bugün mobil oyun tasarlayalım, üstelik iPhone gibi cihazların multi-touch veya açı algılama gibi özelliklerini de kullansın" derken kaybettik. Bir süre sonra farkettik ki kendimizi bu şekilde sınırlayınca pek birşey çıkaramadık.

Bu kadar vakit kaybettikten sonra bile, pek detaylı olmasa da bir oyun fikrine ulaştık diyebilirim. Gerçi Ertan fikre pek ısınmadı (sigortacı oyunu yapacağız bigün görecek!) ama belki de en çok katkıda bulunanlardan biri kendisiydi.



Oyun taslağı
Kahramanımız orta yaşlarda bir erkek, bir yatak odasında bir kadınla beraberken oyun başlar. "Kocam geldi" çığlığı üzerine kendini pencereden atlayarak kurtaran kahramanımız giysilerini orada bırakmıştır ve kendi evine döndüğünde karısına başına gelenleri belli etmemek için, şehrin sokaklarında gezerek evden çıktığında üzerinde olan giysilerin aynılarını toplamak zorundadır. Önce iç çamaşır, sonra çorap, sonra gömlek ve en son da pantolon sırasıyla devam eden bu eşyaları toplamak için sokak aralarında gezmeli ve oyunun ona gösterdiği yöne doğru ilerlemelidir. Her gösterilen hedef noktasına başına birşey gelmeden ulaştığında, o etapta vadedilen giysi parçasına ulaşır. Hikayede biraz Leisure Suit Larry, oynanışta da Commandos izleri mevcut.



Oyunun esas oynanışı kahramanımız bu sokaklarda gezerken yaşayacağı zorluklardan oluşur. İki boyutlu, yandan bakılan bir platform oyunu görüntüsüne sahip oyun ekranında kahramanımız şu engellerle mücadele eder:

- Eli sopalı adamlar: Yürüdüğümüz sokakta, aynı zamanda eli sopalı, iri yarı bir adam tipinden de bol bol görüyoruz. Bu adamlardan biriyle 3sn kadar aynı ekranda kalırsak elindeki sopasıyla bizi dövmek için harekete geçiyor. Bunu yapmak için önce ekranın sağ ya da sol ucuna kadar koşup bizim bulunduğumuz sırada tekrar görünür oluyor (platform üç katmandan oluşuyor). Bu sırada kahramanımız bir yol bulup saklanmak zorunda, yoksa fena dayak yiyor ve kaçamazsa fazla dayaktan hastanelik olabiliyor. Eğer hastanelik olursa, üzerindeki giysileri koruyor ama şehrin alakasız bi noktasında çıplak olarak maceraya tekrar başlıyor. (Biri GTA mı dedi? Busteeeed!)

- Yaşlı teyze: Bir sokakta yürürken, arka plandaki apartmanların pencerelerinin bazılarında bulunan yaşlı teyzeler, bizi (mesela) 3sn kadar çıplak görürlerse çığlık atıyorlar ve etrafta bulunan eli-sopalı adamların sayısı artıyor.



Kahramanımız sokaktaki bu "düşman"lardan korunmak için, bulduğu çöp konteynerlerinin içine saklanıp tehlike geçene kadar beklemeyi seçebilir. Bunun yanında çöp konteyneri bulunmayan bazı noktalarda, apartman pencerelerinde dışarıyı gözleyen ve davetkar gözleriyle bizi takip eden, pek de çekici görünmeyen kadınlar vardır. Bu pencerelerden birinden içeri girip orada belirli bir süre saklanmayı da seçebilir oyuncu, ama bunun bedeli düşen enerji ve dolayısıyla çıktıktan bir süre sonra yavaş yürümektir. Üstelik çöp konteynerlerinden istediği zaman çıkabiliyorken bu yöntemde sadece belirli bir süre (örneğin 5sn) saklanabilir.

Oyunun bitmesi için oyuncunun tüm kıyafetleri şehrin farklı noktalarından toplaması gerekiyor. Son kıyafet parçasını da topladığında, zamparanın evine ulaşması ve paçayı kurtarmasıyla birlikte oyun da bitiyor.

4 yorum:

  1. Aslında 7. buluşma olmus;, artık slogan, logo falan bulmanın zamanı gelmedi mi? xD

    YanıtlaSil
  2. Neden olmasin, onerilere acigiz :)

    YanıtlaSil
  3. Üniversite sınavı olmasa... xD

    YanıtlaSil
  4. sonra da vizeler var dersin :D

    YanıtlaSil