6 Şubat 2010 Cumartesi

11. Buluşmanın özeti (27 Ocak)

Oyun Mutfağı 2010 01 27


11. Buluşmada Serkan'ın (evet Serkan'ı bulduk!) butik oyunu fikriyle Emine'nin zuma-mücevher oyununu birleştirerek yeni bir oyun düşürdük.

Oyun tasarımı
Oyunun esas etkileşimi çeşitli kıyafetler arasından seçtiklerimizle butiğe gelen müşterileri giydirmek ve memnun oldukları ölçüde para kazanmak.

Oyunun bu esas mekaniğinin gerçekleştiği ekranın altında, sıraya dizilmiş vitrin mankenleri görüyoruz. Oyun sırasında müşteriler bu mankenlerden birine yaklaşıp önünde bekliyor ve bizim müşterinin başının üzerindeki buluttaki resimden çıkardığımız izlenime göre o mankeni giydirmemiz gerekiyor. Her müşterinin bir bekleme süresi var ve eğer o süre içinde mankeni giydiremezsek (giysisinin en azından temel parçalarını tamamlayamazsak) müşteri butiği terk ediyor. Müşteri bu şekilde dükkanı terk ederse doğal olarak hiç para kazanamıyoruz, dahası o mankeni doldurmuş oluyoruz. Eğer benzer zevkte başka bir müşteri gelirse o mankenin üzerindeki hazır dizilmiş giysiyi hemen alıp gidebilir. Eğer aksine tüm mankenler benzer şekilde işgal edilirse, satış yapamaz hale gelir ve oyunu kaybederiz.

Taslak 1


Oyun Mutfağı 2010 01 27


Ekranın üst kısmında ise, sarmal bir sırada akan giysiler bulunuyor. Düzenleme olarak bu giysiler, ekranda gördüğümüz sefil, pespaye bir butikten kaçıp güzel, şık bir butiğe doğru ilerlerken bizim ekranımızda bulunuyorlar. Fareyi kullanarak üzerine tıkladığımız giysi, aşağıdaki vitrin mankenlerinden hangisinin hizasındaysa onun üzerine düşüyor.

Müşterilerin düzdüğümüz giysi için ödeyecekleri fiyat, hem giysilerin esas fiyatlarına (ekranın üzerinde akan giysilerin köşelerinde birer fiyat etiketi vardır), hem giysinin toplamda müşterinin kafasındaki giysiye yakınlığına, hem de fiyat olarak müşterinin kafasındaki fiyata yakınlığına bağlıdır. Bu üç kritere göre müşterinin giysiye ne kadar ödeyeceği belirlenir.

Ek ya da yan fikirler
* BONUS LEVEL olarak erkek müşteriler gelebilir ve ne versek şikayet etmeden satın alabilirler.
* Müşterilerin ödeyeceği bedelin belirlenmesi için alternatif olarak bir risk mekaniği de eklenebilir. Eğer düzdüğümüz giysinin toplam fiyatı müşterinin kafasındaki fiyat bandının üzerindeyse az para vermektense tamamen vazgeçebilir.
* Banttan düşürdüğümüz giysiler eğer herhangi bir mankenin üzerine denk gelmezse yere düşüp, hızlıca geçen hırsızlar tarafından çalınabilir. Bu çalınan giysilerin bedeli bizim kasamızdan düşer.
* BONUS LEVEL olarak üç kıyafeti bütün olarak görüp sonraki ekrada boş gelen üç mankeni aynı şekilde giydirmeye çalışabiliriz.
* Bazı müşteriler çift olarak gelebilir. Bu durumda hem iki müşterinin de giysilerini onların balonlarındaki taleplere göre dizmeli, hem de dizdiğimiz bu iki giysinin birbiriyle uyumlu olmaları gerekir.
* Giysilerin aktığı bant, oyunu zorlaştırmak için hızlanabilir.
* Eğer bir facebook oyunu olarak implement edilirse gelen müşteriler facebook arkadaşları arasından seçilebilir.
* Yine bir facebook oyunu olarak seçilirse gelen çiftler facebook'ta "in a relationship" olarak tanımlanan çiftler olabilir.

4 yorum:

  1. Ajan Sergey yeni bir planla geri dönmüş. :D Bu sefer ki deney; oynayan herkesi etkisine alacak bir Butik oyunuymuş... :P

    YanıtlaSil
  2. Ben de iki üç yan fikirciklerden eklemek istiyorum.

    * Butiğe arada sırada ünlüler gelebilir. Onlar için pahalı giysiler seçmemiz gerekebilir. Eğer beğendirebilirsek Butiğin popularitesi artabilir.
    * Okul müdürleri mekanımıza gelebilir. Bizden okulları için forma kombinasyonu isteyebilirler. Beğenirlerse formamız seçilir ve öğrenci müşteriler gelebilir. Okul müdürleri geldiğinde "Okulunun kaç öğrencisi var?" gibi bilgiler bize gösterilebilir.
    * Mevsim döngüsü olabilir. Kışlık-yazlık ayrımı için...
    * Ayakkabı olabilir. Ama anladığım kadarıyla bir sporcunun gelip spor ayakkabısı alıp, bunun da bize yarar sağlaması pek uygun değil ana temaya. O yüzden sadece düz bir ayakkabı olayından söz edebiliriz.
    * Bir gider tablosu olabilir. Orada reklama falan verdiğimiz giderleri kendimiz ayarlayabiliriz.
    * "Fiş kesmezsen x liraya olur mu?" diye soran müşteriler olabilir. Bu bize çok fayda sağlar. Giysinin maliyeti düşer ve daha fazla kar ederiz. Ama bunu yaptıkça maliyenin tepemize binme ihtimali de artar. Ayrıca bunu soran gizli müfettiş falan da çıkabilir. Çok büyük zararlara gireriz.
    * Bulunduğumuz yere göre ve olaylara göre satışını yaptığımız ürünler değişebilir. Örneğin bir metal grubunun konseri olacağı zaman siyah t-shirt satışları tavan yapabilir. (Kabul ediyorum. Çok ince ayrıntı ama fikir sonuçta...)

    YanıtlaSil
  3. Yeni aklıma geldi.
    * Eğer bu oyun Facebook'ta olursa hediye olarak "bonus leveller" veya tüm müşterilerin beğeniceği "joker kıyafetler" gönderilebilir... :)

    YanıtlaSil