14 Şubat 2010 Pazar

13. Buluşmanın özeti

13. Buluşmada daha önceden bildiğimiz bir oyunu, Tetris'i biraz değiştirmeye uğraştık. Serkan (Ergun), platformun dört tarafından da tetramino'ların gelebildiği bir tetris varyasyonundan bahsetti, kabaca şöyleydi (sağdaki şekil):



Konuşmaya devam ettik ve bir de şu şekil üzerinde durduk:



Bu şekilde eğer iki boyutlu düşünülürse tetraminolar ortadan çıkıp dairenin kenarına doğru birikiyorlar. Aynı bildiğimiz tetristeki gibi, bir halka tamamlandığı anda kayboluyor ve puan kazandırıyor.

Üç boyutlu düşünüldüğünde ise, tetraminoları bir silindirin çevresini oluşturacak şekilde diziyoruz. Normal tetris ekranının sağ ve sol uçlarını alıp birleştirdiğimizde elde edeceğimiz oyun bu oluyor.

İki yaklaşımda da, göze çarpan bir problem tetraminoların hücrelerinin çok daralacağı ve yassı bir görünüme sahip olacağı. Bu görsel öğelerle oynanarak üstesinden gelinebilecek bir problem.

Konuştuğumuz bir diğer sorun da, oyunun dengesini korumak için tetris'ten bildiğimiz 5 şekli korumak mı, yoksa değiştirmek mi gerekeceği. Yeni şekiller icat etmek çok zor değil ama bu şekillerin oyun mekaniğini nasıl etkileyeceğini ölçmek ve hesaplamak güç.

Diğer konuştuğumuz şeylerden biri de, artık her sıra bir çizgi yerine halka olduğu için bu halkaları döndürerek bir oyun mekaniği kurmaktı. Halkalardan birini istediği gibi döndürmek kullanıcıya bonus olarak verilebilir, ya da rasgele olarak döndürmek zorlaştırıcı engel olarak kullanılabilir.

1 yorum:

  1. Bahsettiğim ikinci önerinin üç boyutlusunun yapılmışı:

    http://widgets.opera.com/widget/4196/

    (biz kamerayı silindirin dibine, yukarı bakar şekilde yerleştirmeyi düşünmüştük.)

    YanıtlaSil