17 Şubat 2010 Çarşamba

14. Buluşma özeti

Bu hafta ortalama sayımızı tekrar tutturduk. Öğrenci popülasyonunun şehirden uzaklaşması, sömestr süresince bizi de vurmuştu. Bu da demek oluyor ki Oyun Mutfağı'nda daha başka ilgi gruplarından daha farklı insanlara ihtiyacımız var.

Oylamaya giren fikirler şunlar oldu:

1. Pamuk Prenses öyküsü etrafında şekillenen korku temalı oyun
2. Küçük Emrah'ın hikayelerini oynadığımız bir oyun (kaşlarını bükerek düşmanını afallatıp ağlayarak saldırıyor)
3. Marduk'un saldırısında hayatta kalma oyunu
4. Masallardaki 'beyaz atlı prens'in maceralarının oyunu
5. Azap (seçilen fikir bu oldu)


Oyun Mutfağı 2010 02 17


Oyun tasarımı
Kendini bir labirent içinde kendini bulan bir karakteri oynuyoruz. Oyunun başında ona, öldüğü ama ruhunu bulması gerektiği söyleniyor. Labirent içindeki 7 farklı bulmacayı çözdükten sonra, ruhuna ulaşıyor. (Ruhuyla dövüşmesi konusunda Serkan çok ısrar etti, sanırım onu yorumlar yoluyla açıklayacak:])

Oyunda bulunacak 7 puzzle, aynı zamanda karakterin geçmişte başına gelmiş olaylara bağlı ve bu bulmacalara nasıl tepki vereceği, karakterin sonunda ulaşacağı ruhunun niteliğini belirliyor. (Kötü hareketlerde bulunursa kötü bir ruh, iyi hareketlerde bulunursa iyi bir ruh oluşuyor sonunda)

PUZZLE 1
Labirentin bir bölümünde, yıkık ve eski bir yemek odasıyla karşılaşıyoruz. Odada yapmamız gereken, etraftaki eşyalardan kadeh, mum, ve bir fotoğrafı masanın üzerine koyup, sandalyeleri de masanın iki yanına karşılıklı olarak koymak. Odanın içindeki yıkıntılar ve onca eşya içinden ipuçlarını değerlendirerek bunu keşfetmemiz gerekiyor. Odanın bir köşesinde de, kendini asmış bir kızın bedeni bulunuyor. Kızı sandalyelerden birine oturtup, kendimiz de diğer sandalyeye oturduğumuz zaman, sinematik devreye giriyor ve bizi olayın olduğu güne götürüyor.

Odada cesediyle karşılaştığımız kız aslında karakterimizin intihar eden sevgilisi. O gün, karakterimiz kızın onu aldattığını acı bir şekilde keşfediyor ve bunu ıspatlayan fotoğrafları gösterdikten sonra onu lanetleyerek terkediyor. Kız da kısa bir süre sonra kendini asarak öldürüyor.

Bu sahneyi izledikten sonra, oyun bize kızın ruhunun ne olacağını soruyor. Cennete mi, Cehenneme mi gitmeli, yoksa Araf'ta sonsuza dek beklemeye mi mahkum olmalı? Seçim bize ait.

PUZZLE 2
İkinci bulmacada, labirentin bir koridorunda babamızla olan anılarımızı görüyoruz. Bunlardan bazıları birbirimize gönderdiğimiz mektuplar, bazıları da birlikte anılarımızın vidyoları. Hepsinin ortak noktası, babamızın her zaman bize öfkeyle kötü davranmış olduğu. Hayat boyu babamız tarafından bir ezme, hor görmeyle karşı karşıya kalmışız. Çocukluğumuzda bile iyi davranışlarımız ödüllendirilmek bir yana, cezayla sonuçlanmış. Anılarımızdan biri de defalarca oynadığımız satranç oyunlarında babamıza hep yenilmemizi gösteriyor.

Koridorun duvarlarında bu anıları görürken aynı zamanda kahramanımızın o günleri hatırladıkça ağladığına dair sesler duyuyoruz, kahramanın yüzünü hiçbir zaman görmüyor, hep arkasından bakıyoruz ama hem ağlama sesleri hem de kolunu yüzüne götürerek gözlerini silmesi bize ağladığını gösteriyor. Koridorun diğer ucunda da, ölüm yatağında babamızı görüyoruz. Yatağın yanında bir satranç masası ve bir tabure bulunuyor. Tabureye oturduğumuzda, babamızla geçmişteki anıları değerlendirdiğimiz bir diyaloğa başlamış oluyoruz. Diyalogdaki çeşitli seçeneklerle babamızı bize tüm yaptıkları için suçlayabilir ve üzerine gidebilir, ya da dostça ve şevkatle davranabiliriz. Eğer agresif davranırsak, aynı zamanda oynadığımız satranç oyununda da saldırı hamlesi yapıyoruz (satranç oyunu önceden belirlenmiş, diyaloğa paralel bir senaryoya göre işliyor), eğer alttan alırsak, babamızın bizi satrançta yenmesine müsaade etmiş oluyoruz.

Diyaloğun sonunda ya babamızı herşey için suçluyor ve satranç oyununda galip geliyoruz, ya da olanları bir kenara bırakıp oyunu onun yenmesini ve iyi hissetmesini sağlıyoruz. Seçim bize kalmış.

Oyundaki toplam 7 puzzle'ın her biri, hayatımızdaki olaylara bağlı ve bize onları değiştirme(/belirleme) seçeneği sunuyor. Sonuçta kazanacağımız ruhumuz da, bu olaylara nasıl tepkiler verdiğimize göre şekilleniyor.

Puzzle'lara devam edilip aralarındaki bağlantılar pekiştirilebilir. Belki başka bir buluşmada bu fikre devam edebiliriz. Dahası, kullanıcının etkileşiminin nasıl gerçekleşeceği, ve oyunun sonunun nasıl şekilleneceği konusunda eksiklikler mevcut.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder